Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
A forum where
french‐speaking
faculty can exchange
research on teaching
Quentin Vicens
Xavier Coumoul
Jean‐Luc Souciet
2019 год
A forum where french‐speaking faculty can exchange research on teaching
статья из журнала
Полный текст
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
Abstract In order to help promote instructional change at French‐speaking universities in Europe, we initiated a series of 1‐day events centered on learning innovations. Since 2015, these events have been taking place every 6 months at the Université Paris Descartes, with the moral support of three learned scientific societies, the French Academy of Sciences, and sponsoring by leaders in textbook editing and classroom technologies. Each event gathers ~ 40 participants (faculty members, postdocs, and educational specialists) from four countries (Belgium, France, Luxemburg, Switzerland) and invitees, who share their active learning practices, flipped classroom variations representing the most popular strategy. Their experience revealed that faculty who invest themselves in revamping teaching are still isolated at their institutions, although institutional and national support have now been gaining momentum. In particular, the role of educational specialists (known as ingénieurs pédagogiques in France) is key to help faculty move away from lecturing. Overall, our event series illustrates that a hands‐off approach is effective to foster a cross‐border community of committed academics in a context where the process of changing the way we teach at universities is still in its infancy. © 2019 International Union of Biochemistry and Molecular Biology, 47(5):599–606, 2019.
Год издания:
2019
Авторы:
Quentin Vicens
,
Xavier Coumoul
,
Jean‐Luc Souciet
Издательство:
Wiley
Источник:
Biochemistry and Molecular Biology Education
Ключевые слова:
Innovative Teaching Methods, Problem and Project Based Learning, Evaluation of Teaching Practices
Другие ссылки:
Biochemistry and Molecular Biology Education
(PDF)
Biochemistry and Molecular Biology Education
(HTML)
HAL (Le Centre pour la Communication Scientifique Directe)
(HTML)
hal.science
(HTML)
PubMed
(HTML)
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/bmb.21258
Открытый доступ:
bronze
Том:
47
Выпуск:
5
Страницы:
599–606