Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Conceptualizing
executive hubris: the
role of (hyper-)core
self-evaluations in
strategic
decision-making
Nathan J. Hiller
Donald C. Hambrick
2005 год
Conceptualizing executive hubris: the role of (hyper-)core self-evaluations in strategic decision-making
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
Researchers have long been interested in how an executive's self-concept affects his or her behaviors, but have lacked a theoretically grounded, validated construct for conducting systematic inquires. The concept of 'core self-evaluation' (CSE), which has been recently validated in the psychology literature, concisely encompasses and consolidates the common, overlapping portions of four previously unconnected personality dimensions: self-esteem, self-efficacy, locus of control, and emotional stability. CSE has great potential to provide substantial leverage for research on executive self-concept. We review and reconcile prior research on related constructs in executive settings (including narcissism, hubris, and overconfidence) and argue that CSE should be adopted as a robust, well-validated umbrella construct for research on executive self-concept. Indeed, a very high level of CSE, or hyper-CSE, aligns closely with what is often colloquially called 'hubris.' We anticipate that hyper-CSE executives—who possess supreme levels of self-confidence, self-potency, and conviction that they will prevail—will manifest this trait in their job behaviors. We develop a set of integrated propositions that describe the implications of CSE for strategic decision processes, strategic choices, and organizational performance. Finally, we propose additional avenues for research. Copyright © 2005 John Wiley & Sons, Ltd.
Год издания:
2005
Авторы:
Nathan J. Hiller
,
Donald C. Hambrick
Издательство:
Wiley
Источник:
Strategic Management Journal
Ключевые слова:
History, Medicine, and Leadership, Personality Traits and Psychology, Job Satisfaction and Organizational Behavior
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/smj.455
Открытый доступ:
closed
Том:
26
Выпуск:
4
Страницы:
297–319