Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Learners' mental
models of metallic
bonding: A cross‐age
study
Richard K. Coll
David F. Treagust
2003 год
Learners' mental models of metallic bonding: A cross‐age study
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
Abstract Mental models of metallic bonding held by learners from three academic levels, secondary school (year 12), undergraduate, and postgraduate, were probed using semistructured interviews including the use of Interviews‐About‐Events focus cards depicting metallic properties and cards containing depictions of models from curriculum material. The learners in this study hold realist views about the bonding and structure for metallic substances and prefer the sea of electrons model. However, the undergraduate and postgraduate learners commonly utilized concepts from other models, such as the molecular orbital theory, to supplement their descriptions of their mental models. In addition, they were more critical of depicted models and held views of the continuous nature of metallic lattices that were more in accord with the scientific view. Few of the learners were able to describe the bonding in alloys, and although learners across all three academic levels offered reasonable explanations for the conductivity of metals, they were unable to explain malleability. It is recommended that it may be prudent to postpone the teaching of highly abstract mental models until later in an undergraduate degree program, since exposure to complex and abstract models is more appropriate for learners who wish to continue their studies in chemistry. © 2003 Wiley Periodicals, Inc. Sci Ed 87: 685–707, 2003; Published online in Wiley InterScience (www.interscience.wiley.com). DOI 10.1002/sce.10059
Год издания:
2003
Авторы:
Richard K. Coll
,
David F. Treagust
Издательство:
Wiley
Источник:
Science Education
Ключевые слова:
Educational Strategies and Epistemologies, Science Education and Pedagogy, Various Chemistry Research Topics
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/sce.10059
Открытый доступ:
closed
Том:
87
Выпуск:
5
Страницы:
685–707