Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Supporting learning
of variable control
in a computer-based
biology environment:
Effects of prompting
college students to
reflect on their own
thinking
Xiaodong Lin
James Daniel Lehman
1999 год
Supporting learning of variable control in a computer-based biology environment: Effects of prompting college students to reflect on their own thinking
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
While instruction on control of variables has been shown to be effective, especially when it encourages students to focus explicitly on rules or procedures, little evidence of application to novel problems has been obtained. We hypothesized that prompting students to understand their own learning processes while doing experiments involving control of variables would allow them to activate their repertoire of knowledge and strategies and learn in a way that would enhance transfer of learning. Students were assigned to one of four versions of a computer-based biology simulation learning environment, each employing a different type of prompt: reason justification, rule based, emotion focused, or none (control). Learning in this computer environment, college biology students designed and conducted experiments involving control of variables. Students' ability to solve both contextually similar (near transfer) and contextually dissimilar (far transfer) problems was assessed. The treatment groups performed equally well on contextually similar problems. However, on a contextually dissimilar problem, the reason justification group had significantly higher scores than the other groups. Qualitative data showed that the reason justification prompts directed students' attention to understanding when, why, and how to employ experiment design principles and strategies, and this in turn helped students to transfer their understanding to a novel problem. © 1999 John Wiley & Sons, Inc. J Res Sci Teach 36: 837–858, 1999
Год издания:
1999
Авторы:
Xiaodong Lin
,
James Daniel Lehman
Издательство:
Wiley
Источник:
Journal of Research in Science Teaching
Ключевые слова:
Innovative Teaching and Learning Methods, Online and Blended Learning, Innovative Teaching Methods
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/(sici)1098-2736(199909)36:7<837::aid-tea6>3.0.co;2-u
Открытый доступ:
closed
Том:
36
Выпуск:
7
Страницы:
837–858