Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Developing the
changes in attitude
about the relevance
of science (CARS)
questionnaire and
assessing two high
school science
classes
Marcelle A. Siegel
Michael Ranney
2003 год
Developing the changes in attitude about the relevance of science (CARS) questionnaire and assessing two high school science classes
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
Abstract This study has two purposes: (a) methodological—to design and test a new instrument able to reflect changes in attitudes toward science over time, and (b) investigative—to find out the effect of two similar curricular treatments on the attitudes of two classes. Items about the relevance of science to students' lives were developed, pilot‐tested, and analyzed using Rasch modeling. We then divided reliable items into three equivalent questionnaire forms. The final three forms of the questionnaire were used to assess high school students' attitudes. Over 18 weeks, one class used a core curriculum (Science and Sustainability) to learn science in the context of making decisions about societal issues. A second class used the same core curriculum, but with parts replaced by computer‐based activities (Convince Me) designed to enhance the coherence of students' arguments. Using traditional and Rasch modeling techniques, we assessed the degrees to which such instructional activities promoted students' beliefs that science is relevant to them. Both classes tended to agree more, over time, that science is relevant to their lives, and the increases were statistically equivalent between classes. This study suggests that, by using innovative, issue‐based activities, it is possible to enhance students' attitudes about the relevance of science. © 2003 Wiley Periodicals, Inc. J Res Sci Teach 40: 757–775, 2003
Год издания:
2003
Авторы:
Marcelle A. Siegel
,
Michael Ranney
Издательство:
Wiley
Источник:
Journal of Research in Science Teaching
Ключевые слова:
Science Education and Pedagogy, Educational Strategies and Epistemologies, Environmental Education and Sustainability
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/tea.10110
Открытый доступ:
closed
Том:
40
Выпуск:
8
Страницы:
757–775