Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Organizational
identification versus
organizational
commitment:
self‐definition,
social exchange, and
job attitudes
Daan van Knippenberg
Ed Sleebos
2006 год
Organizational identification versus organizational commitment: self‐definition, social exchange, and job attitudes
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
Abstract The psychological relationship between individual and organization has been conceptualized both in terms of identification and in terms of (affective) commitment. In the present study, we explore the differences between these two conceptualizations. Building on the proposition that identification is different from commitment in that identification reflects the self‐definitional aspect of organizational membership whereas commitment does not, we propose that commitment is more contingent on social exchange processes that presume that individual and organization are separate entities psychologically, and more closely aligned with (other) job attitudes. In support of these propositions, results of a cross‐sectional survey of university faculty ( n =133) showed that identification is uniquely aligned (i.e., controlling for affective commitment) with the self‐referential aspect of organizational membership, whereas commitment is uniquely related (i.e., controlling for identification) to perceived organizational support, job satisfaction, and turnover intentions. We conclude that the core difference between identification and commitment lies in the implied relationship between individual and organization: Identification reflects psychological oneness, commitment reflects a relationship between separate psychological entities. Copyright © 2006 John Wiley & Sons, Ltd.
Год издания:
2006
Авторы:
Daan van Knippenberg
,
Ed Sleebos
Издательство:
Wiley
Источник:
Journal of Organizational Behavior
Ключевые слова:
Job Satisfaction and Organizational Behavior, Communication in Education and Healthcare, Social and Intergroup Psychology
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/job.359
Открытый доступ:
closed
Том:
27
Выпуск:
5
Страницы:
571–584