Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Exploring the
Development of
Conceptual Ecologies:
Communities of
Concepts Related to
Convection and Heat
M. Gail Jones
Glenda Carter
Melissa J. Rua
2000 год
Exploring the Development of Conceptual Ecologies: Communities of Concepts Related to Convection and Heat
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
In this study of fifth-grade students, we examined the relationships and development of communities of concepts related to heat and convection. The study involved five classes of fifth-grade students who worked with a partner for a series of heat and convection laboratory investigations. Students' knowledge was assessed before and after instruction through the use of a written test, concept maps, card sort tasks, and interviews. During instruction each dyad was audiorecorded and observed by a field researcher. The patterns and connections among students' conceptual ecologies related to heat and convection as well as the types of schemas that were accessed preceding and subsequent to instruction are described. The types of knowledge elicited by each type of assessment are identified. Findings include the influence of familial and cultural experiences (such as airplanes, weather patterns, and religious beliefs) on conceptual development, as well as the extent to which competing phenomena (evaporation and dissolving) have on the development of new conceptual understandings. The study also found that each assessment measure elicited different types of knowledge. Concept maps were effective in describing students' existing schemas related to heat prior to instruction. Multidimensional scaling and the card sorting task provided information on students' conceptual organization for clusters of concepts. The interviews and dyad discourse transcripts were most effective in revealing the processes and prior knowledge that students used as they interpreted new observations in light of preexisting experiences. © 2000 John Wiley & Sons, Inc. J Res Sci Teach 37: 139–159, 2000
Год издания:
2000
Авторы:
M. Gail Jones
,
Glenda Carter
,
Melissa J. Rua
Издательство:
Wiley
Источник:
Journal of Research in Science Teaching
Ключевые слова:
Science Education and Pedagogy, Education and Critical Thinking Development, Educational Strategies and Epistemologies
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/(sici)1098-2736(200002)37:2<139::aid-tea4>3.0.co;2-1
Открытый доступ:
closed
Том:
37
Выпуск:
2
Страницы:
139–159