Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Direct and indirect
effects of breast
milk on the
neurobehavioral and
cognitive development
of premature infants
Ruth Feldman
Arthur I. Eidelman
2003 год
Direct and indirect effects of breast milk on the neurobehavioral and cognitive development of premature infants
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
Abstract Eighty‐six premature infants were tested to examine the effects of maternal breast milk on infant development. Infants were classified by breast‐milk consumption during the hospitalization period (M = 57.4 days) into three groups: those receiving minimal (<25% of nutrition), intermediate (25–75%), and substantial (>75%) amounts of breast milk. Infants in the three groups were matched for birth weight, gestational age (GA), medical risk, and family demographics. At 37 weeks GA, mother–infant interaction was videotaped, maternal depression self‐reported, and neurobehavioral maturation assessed by the Neonatal Behavior Assessment Seale (Brazelton, 1973 ). At 6 months corrected age, infants were tested with the Bayley II (Bayley, 1993 ). Infants receiving substantial amounts of breast milk showed better neurobehavioral profiles—in particular, motor maturity and range of state. These infants also were more alert during social interactions, and their mothers provided more affectionate touch. Higher maternal depression scores were associated with lower quantities of breast milk, longer latencies to the first breast‐milk feeding, reduced maternal affectionate touch, and lower infant cognitive skills. Maternal affectionate touch moderated the relations between breast milk and cognitive development, with infants receiving a substantial amount of breast milk and frequent touch scoring the highest. In addition to its nutritional value, breast milk may be related to improved maternal mood and interactive behaviors, thereby indirectly contributing to development in premature infants. © 2003 Wiley Periodicals, Inc. Dev Psychobiol 43: 109–119, 2003.
Год издания:
2003
Авторы:
Ruth Feldman
,
Arthur I. Eidelman
Издательство:
Wiley
Источник:
Developmental Psychobiology
Ключевые слова:
Infant Development and Preterm Care, Infant Health and Development, Breastfeeding Practices and Influences
Другие ссылки:
Developmental Psychobiology
(HTML)
PubMed
(HTML)
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/dev.10126
Открытый доступ:
closed
Том:
43
Выпуск:
2
Страницы:
109–119