Перейти к основному содержанию
Библиотечно-издательский комплекс СФУ
Toggle navigation
Ресурсы
Библиотечный поиск
Каталог изданий университета
Университетские информационные ресурсы
Российские информационные ресурсы
Мировые информационные ресурсы
Периодические издания
Тематические путеводители
Книгообеспеченность учебного процесса
Приобретение литературы
Читателю
Регистрация читателей
Получение и возврат литературы
Межбиблиотечный абонемент
Тематические путеводители
Обучение работе с ресурсами
Доступная среда библиотеки
Детская развивающая площадка
Подарить книгу библиотеке
Автору
Правила издания рукописей
План выпуска изданий
Размещение публикаций в библиотеке, репозитории, РИНЦ
Проверка
журнала
Служба поддержки публикационной
активности
Учёт публикаций в АИС
«Прометей»
Услуги
Справочник услуг и сервисов БИК
Новая заявка на услугу
Бронирование помещений
Контакты
Адреса и режим работы
Контакты
Вопрос-Ответ
Отправить отзыв
Ещё
О Научной библиотеке
Об Издательстве
Дилерство «САБ ИРБИС»
Красноярский ИРБИС-клуб
Литературный клуб «Высокий берег»
Подкаст «Пища для ума»
Вакансии
Часто задаваемые вопросы
Мобильное приложение
Карта сайта и поиск по сайту
Онлайн-медиа Научной библиотеки
Личный кабинет
Главная
Ресурсы
Библиотечный поиск
Eye See What You Are
Saying: Testing
Conversational
Influences on the
Information Gleaned
from Home‐Loan
Disclosure Forms
Mark A. LeBoeuf
Jessica M. Choplin
Debra Pogrund Stark
2015 год
Eye See What You Are Saying: Testing Conversational Influences on the Information Gleaned from Home‐Loan Disclosure Forms
статья из журнала
Страница публикации
Публикация в OpenAlex
Аннотация:
Abstract The federal government mandates the use of home‐loan disclosure forms to facilitate understanding of offered loans, enable comparison shopping, and prevent predatory lending. Predatory lending persists, however, and scant research has examined how salespeople might undermine the effectiveness of these forms. Three eye‐tracking studies (a laboratory simulation and two controlled experiments) investigated how conversational norms affect the information consumers can glean from these forms. Study 1 was a laboratory simulation that recreated in the laboratory; the effects that previous literature suggested is likely happening in the field, namely, that following or violating conversational norms affects the information that consumers can glean from home‐loan disclosure forms and the home‐loan decisions they make. Studies 2 and 3 were controlled experiments that isolated the possible factors responsible for the observed biases in the information gleaned from these forms. The results suggest that attentional biases are largely responsible for the effects of conversation on the information consumers get and that perceived importance plays little to no role. Policy implications and how eye‐tracking technology can be employed to improve decision‐making are considered. Copyright © 2015 John Wiley & Sons, Ltd.
Год издания:
2015
Авторы:
Mark A. LeBoeuf
,
Jessica M. Choplin
,
Debra Pogrund Stark
Издательство:
Wiley
Источник:
Journal of Behavioral Decision Making
Ключевые слова:
Technology Adoption and User Behaviour, Digital Marketing and Social Media, Customer Service Quality and Loyalty
Показать дополнительные сведения
DOI:
https://doi.org/10.1002/bdm.1881
Открытый доступ:
closed
Том:
29
Выпуск:
2-3
Страницы:
307–321