Критерии готовности студентов медицинского вуза к профессионально-ориентированному иноязычному общениюстатья из журнала
База данных: Каталог библиотеки СФУ
Библиографическое описание: Петрова, Е. О. Критерии готовности студентов медицинского вуза к профессионально-ориентированному иноязычному общению = Readiness Criteria of Medical Students for Professionally Oriented Oral Communication in Foreign Language / Е. О. Петрова, Н. Ф. Ильина. - (Высшая школа). - Текст : непосредственный // Стандарты и мониторинг в образовании. - 2016. - № 3. - С. 20-24. - Библиогр.: с. 24 (5 назв.). - ISSN 1998-1740.
Аннотация: Рассмотрены подходы к определению готовности студентов к профессионально ориентированному иноязычному общению. Сформированность готовности студентов к профессионально ориентированному иноязычному общению зависит от уровня овладения ими теоретическими компонентами психологии, лингвистики и практическими умениями и навыками, включая специальные науки. Готовность студентов к профессионально ориентированному иноязычному общению выступает профессионально значимым качеством и рассматривается как единство личностной, теоретической и практической готовности. В соответствии со структурными компонентами готовности разработаны критерии, отражающие специфику готовности к профессионально ориентированному иноязычному общению как средство и условие подготовки к ней: мотивационно-профессиональный, деятельностно-речевой, коммуникативно-межличностный и результативно-конкурентоспособный. При разработке критериев определены главные параметры и охарактеризованы уровни готовности студентов к профессионально ориентированному иноязычному общению.
In the article approaches to determination of students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language are considered. The formation of students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language depends on the level of mastering by them theoretical components of psychology, linguistics and practical skills, including special sciences. Students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language is a professionally signifi cant quality and is considered, as unity of personal, theoretical and practical readiness. According to structural components of readiness the criteria refl ecting specifi cs of readiness to professionally oriented oral communication in foreign language are developed as means and conditions of preparation for it: motivation and profession, activity and speech, interpersonal communication, result and competitiveness. When developing criteria the main parameters are determined and levels of students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language are characterized.
In the article approaches to determination of students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language are considered. The formation of students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language depends on the level of mastering by them theoretical components of psychology, linguistics and practical skills, including special sciences. Students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language is a professionally signifi cant quality and is considered, as unity of personal, theoretical and practical readiness. According to structural components of readiness the criteria refl ecting specifi cs of readiness to professionally oriented oral communication in foreign language are developed as means and conditions of preparation for it: motivation and profession, activity and speech, interpersonal communication, result and competitiveness. When developing criteria the main parameters are determined and levels of students’ readiness to professionally oriented oral communication in foreign language are characterized.
Год издания: 2016
Авторы: Петрова Е. О. , Ильина Н. Ф.
Источник: Стандарты и мониторинг в образовании
Выпуск: № 3
Номера страниц: 20-24
Количество экземпляров:
- Книгохранилище научной литературы (пр. Свободный, 79, 3 этаж): свободно 1 из 1 экземпляров
Ключевые слова: иноязычное общение, медицинские вузы, медицинское образование, подготовка медиков, полиязычие, профессионально ориентированное обучение, студенты, уровни готовности
Рубрики: Образование. Педагогика,
Высшее профессиональное образование
Высшее профессиональное образование
ISSN: 1998-1740
Идентификаторы: шифр smvo/2016/3-517056