Анализ особенностей применения технологии "Перевернутого обучения" в экономических вузахстатья из журнала
База данных: Каталог библиотеки СФУ (В 751)
Библиографическое описание: Воробьев, Александр Егорович. Анализ особенностей применения технологии "Перевернутого обучения" в экономических вузах = Technology "The turned training" in economic universities / А. Е. Воробьев, А. К. Мурзаева. - (Образовательная среда). - Текст : непосредственный // Открытое образование. - 2018. - № 2. - С. 4-13 : рис. - Библиогр.: с. 12-13 (15 назв.). - ISSN 1818-4243.
Аннотация: Рассматривается действующая форма обучения, основанная на использовании видеоуроков в классе - "перевернутое обучение". Приводятся основные цели технологии студентов "Инвертированное обучение", а также показаны преимущества этого метода передачи необходимых знаний. Заключение цели этой технологии в оптимизации учебного процесса, повышение эффективности самостоятельной работы студентов, повышение уровня мотивации для обучения студентов, формирование чувства ответственности студентов за их образование, превращение студентов в активных участников в учебном процессе. Выявлены преимущества этого подхода в возможности гармоничного сочетания электронного обучения с лекционными лекциями, наличия многих ресурсов, а также работы студентов в команде. Рассматривается комплекс электронных образовательных инструментов технологии "Инвертированное обучение" и соответствующих программных продуктов. Основные цифровые стратегии идентифицируются как средство использования электронно-цифровых устройств в процессе обучения и внеклассной деятельности. Подробно описывается технология "Инвертированного обучения" студентов, которая имеет существенную перспективу в повышении качества образования в экономических высших учебных заведениях. Показаны причины, приводящие к необходимости перехода в методы высшего профессионального образования к технологиям "Инвертированного обучения". Представлены этапы формирования технологии "Инвертированного обучения". Анализируются основные тенденции изменений в существующих образовательных технологиях, которые могут стать ключевыми в ближайшем будущем (5-7 лет).
The article considers the currently active form of training, based on the use of video lessons in the classroom – "inverted learning". The main goals of the "Inverted Learning" technology of students are given, and the advantages of this method of transferring the necessary knowledge are shown. The conclusion of the purpose of this technology in optimizing the educational process, increasing the effectiveness of performing independent work by students, increasing the level of motivation for teaching students, in forming students’ sense of responsibility for their education, in turning students into active participants in the educational process is shown. The advantages of this approach in the possibility of harmonious combination of e-learning with lecture lectures, the availability of many resources, as well as the work of students in the team, are revealed. The complex of electronic educational tools of "Inverted Learning" technology and corresponding software products is considered. The main digital strategies are identified as a means of using electronic-digital devices in the learning process and out-of-class activities. The technology of "Inverted Learning" of students, which has a significant perspective in improving the quality of education in economic higher education institutions, is described in detail. The reasons that lead to the need for a transition in the methods of higher professional education to the technologies of "Inverted Learning" are shown. The stages of the formation of the technology of "Inverted Learning" are presented. The main trends of changes in the current educational technologies that may become key in the near future (5–7 years) are analyzed.
The article considers the currently active form of training, based on the use of video lessons in the classroom – "inverted learning". The main goals of the "Inverted Learning" technology of students are given, and the advantages of this method of transferring the necessary knowledge are shown. The conclusion of the purpose of this technology in optimizing the educational process, increasing the effectiveness of performing independent work by students, increasing the level of motivation for teaching students, in forming students’ sense of responsibility for their education, in turning students into active participants in the educational process is shown. The advantages of this approach in the possibility of harmonious combination of e-learning with lecture lectures, the availability of many resources, as well as the work of students in the team, are revealed. The complex of electronic educational tools of "Inverted Learning" technology and corresponding software products is considered. The main digital strategies are identified as a means of using electronic-digital devices in the learning process and out-of-class activities. The technology of "Inverted Learning" of students, which has a significant perspective in improving the quality of education in economic higher education institutions, is described in detail. The reasons that lead to the need for a transition in the methods of higher professional education to the technologies of "Inverted Learning" are shown. The stages of the formation of the technology of "Inverted Learning" are presented. The main trends of changes in the current educational technologies that may become key in the near future (5–7 years) are analyzed.
Год издания: 2018
Источник: Открытое образование
Выпуск: № 2
Номера страниц: 4-13
Количество экземпляров:
- Абонемент научной литературы (пр. Свободный, 79, 3 этаж, холл): свободно 1 из 1 экземпляров
Ключевые слова: инструменты технологии, интернет-ресурсы, образовательный процесс, обучение студентов, смешанное обучение, технология обучения, учебные процессы, эффективность обучения
Рубрики: Образование. Педагогика,
Применение вычислительной техники в педагогике,
Высшее профессиональное образование
Применение вычислительной техники в педагогике,
Высшее профессиональное образование
ISSN: 1818-4243
Идентификаторы: полочный индекс В 751, шифр otob/2018/2-484934621