• русский
    • English
  • русский 
    • русский
    • English
    Просмотр элемента 
    •   Главная
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2016 9 (6)
    • Просмотр элемента
    •   Главная
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2016 9 (6)
    • Просмотр элемента
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Myth and Education in the Development of Human Existence: Existential, Cultural and Social Space

    Скачать файл:
    09_Savelova.pdf (402.3 КБ)
    URI (для ссылок/цитирований):
    https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/20334
    Автор:
    Savelova, Evgeniya V.
    Савелова, Е.В.
    Дата:
    2016-06
    Аннотация:
    In this paper, the author presents the results of the study of myth and education as universal phenomena of human life and culture. The author refers to a number of fundamental methodological approaches that together can justify certain regularities of functioning of myth and education in the development of the human’s being and his formogenesis. The article reveals the existential basis of manifestations of myth and education in the co-existential space of the human existence. The author investigated the origins and genesis of cultural being of myth and education and their meaning-making role. The article also determines specificity of semiotic representation of myth and education in the universe of cultural meanings. It analyzes the characteristics of structural-functional, dynamic and communicative aspects of the interaction of myth and education in the cultural space. It justifies the participation of myth and education in the social and communicative processes and modern educational practice
     
    В настоящей статье автор представляет результаты исследования мифа и образования как универсальных феноменов человеческого бытия и культуры. Автор обращается к ряду фун- даментальных методологических подходов, совокупность которых позволяет обосновать определенные закономерности функционирования мифа и образования в становлении челове- ческого бытия и его формогенеза. Выявлена экзистенциальная основа проявлений мифа и об- разования в со-бытийном пространстве человеческого бытия. Исследованы истоки и генезис культурного бытия мифа и образования и их смыслообразующая роль. Определена специфика семиотической репрезентации мифа и образования в универсуме культурных смыслов. Про- анализированы характерные черты структурно-функционального, динамического и комму- никативного аспектов взаимодействия мифа и образования в пространстве культуры. Обо- сновано участие мифа и образования в социально-коммуникативных процессах и современной образовательной практике
     
    Коллекции:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2016 9 (6) [29]
    Метаданные:
    Показать полную информацию

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Контакты | Отправить отзыв
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Контакты | Отправить отзыв
    Theme by 
    @mire NV