• русский
    • English
  • русский 
    • русский
    • English
    Просмотр элемента 
    •   Главная
    • Публикации сотрудников
    • Статьи в научных журналах (эффективный контракт)
    • Просмотр элемента
    •   Главная
    • Публикации сотрудников
    • Статьи в научных журналах (эффективный контракт)
    • Просмотр элемента
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Features of Students’ Attributional Style

    Скачать файл:
    preprint_statya_8.pdf (526.7 КБ)
    DOI:
    10.1051/shsconf/20185001017
    URI (для ссылок/цитирований):
    https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2018/11/shsconf_cildiah2018_01017/shsconf_cildiah2018_01017.html
    https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/129868
    Автор:
    Ignatova, V.
    Baranovskaya, L.
    Kudryavtsev, M.
    Galimova, A.
    Galimov, G.
    Dagbaev, B.
    Doroshenko, S.
    Kamoza, T.
    Harutyunyan, T.
    Kondratyuk, T.
    Plotnikova, I.
    Коллективный автор:
    Институт физической культуры, спорта и туризма
    Торгово-экономический институт
    Кафедра физической культуры
    Кафедра технологии и организации общественного питания
    Дата:
    2018-10
    Журнал:
    SHS Web of Conferences
    Квартиль журнала в Web of Science:
    без квартиля
    Библиографическое описание:
    Ignatova, V. Features of Students’ Attributional Style [Текст] / V. Ignatova, L. Baranovskaya, M. Kudryavtsev, A. Galimova, G. Galimov, B. Dagbaev, S. Doroshenko, T. Kamoza, T. Harutyunyan, T. Kondratyuk, I. Plotnikova // SHS Web of Conferences. — 2018.
    Аннотация:
    Attributional style or explanatory style is a cognitive personal feature reflecting a standard specific way of explaining the reasons of events in which people are involved. This concept is key in M. Seligman’s theory of learned helplessness and depression. M. Seligman and his followers experimentally proved that the person becomes helpless in case he is convinced that nothing depends on his active actions, that evil events happen accidentally, and it is impossible to change them. The paper describes features of attributional style of junior students and provides recommendations on overcoming its negative consequences.
    Коллекции:
    • Статьи в научных журналах (эффективный контракт) [5211]
    Метаданные:
    Показать полную информацию

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Контакты | Отправить отзыв
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Контакты | Отправить отзыв
    Theme by 
    @mire NV